För din trygghet
Alla människor har olika behov, förutsättningar och önskemål. En behandling ska ge ett naturligt resultat och som kund hos Care Clinic vill vi att du ska känna dig trygg och veta att vi aldrig jobbar utifrån en standardmall. Du ska dessutom känna att du när som helst kan kontakta oss om du har några frågor.
Alla behandlingar ges i enlighet med beprövad vetenskap och Care Clinic arbetar endast med produkter som av Läkemedelverket är godkända och väldokumenterade. Fotodokumentation sker före behandlingarna och varje behandling journalförs enligt Socialstyrelsens regler för journalföring.
Mona deltar kontinuerligt i utbildningar och kongresser för att ta del av nya tekniker och studier, det för att alltid kunna hålla en hög nivå på behandlingarna. Care Clinic samarbetar även med legitimerad läkare som kan bistå med rådgivning inom 24 timmar.
Inför och efter behandlingen
Innan behandlingen gör vi tillsammans upp en tids- och behandlingsplan. Vi går igenom dina önskemål och informerar dig om vilka behandlingsalternativ som finns samt lämnar ett kostnadsförslag. Ibland krävs en kombination av olika behandlingar för att önskat resultat ska uppnås. Du får även fylla i en hälsodeklaration. Om Care Clinic inte kan erbjuda det som krävs så kan vi vägleda dig vidare.
Att tänka på inför och efter en behandling
Du ska vara frisk och inte ha någon pågående infektion. Det område som ska behandlas skall inte ha några sår eller utslag.
För att minska risken för blåmärken bör du under en till två veckor före behandlingen avstå från läkemedel som är blodförtunnande, t.ex acetylsalicylsyra (tex Treo, Magnecyl) eller NSAID-preparat (tex Ipren). Kosttillskott i form av omega produkter och E-vitamin är också blodförtunnande och kan med fördel uteslutas före behandlingen. Om något har förändrats med din hälsa eller om du har börjat äta någon medicin sedan tidigare besök bör du berätta detta för din behandlare.
Om du inte är nöjd
Det är viktigt att du som kund känner till vilka rättigheter och garantier du har inför en behandling hos oss. Och hur du går tillväga om du anser att du blivit felbehandlad eller att vi inte levt upp till dina förväntningar.Estetiska medicinska skönhetsbehandlingar räknas till hälso- och sjukvård och ska bedrivas så att den uppfyller kraven på en god vård. Ta direkt kontakt med Mona Ovmar på mobil, sms 070 – 65 35 295 eller skicka mail till mona@carecliniclulea.se.
Medicinsk ansvarig på Luleå Care Clinic Irina Ihnatovich, specialist i allmänmedicin.Luleå Care Clinic har en ansvarsförsäkring hos If, telefon: 0771– 43 00 00